“Užijme si zahradu”
 
Naši krásnou zahradu v přírodním stylu nám závidí nejedna mateřská škola v okolí. Každý trochu zasvěcený ale ví, kolik péče taková zahrada vyžaduje. V rámci školního projektu EKOŠKOLY se některé děti s rodiči zúčastnili jarní brigády na zvelebení zahrady. Jako poděkování a odměnu dětem a rodičům za pomoc jsme se ve středu 25. dubna sešli na školní zahradě k další společné akci s názvem “UŽIJME SI ZAHRADU”.
Do přípravy se zapojili všichni zaměstnanci školky. Paní učitelky připravily stanoviště s plněním úkolů, paní uklízečky pomáhaly s organizací a paní kuchařky se postaraly o něco dobrého a zdravého na zub.
Děti zábavnou formou plnily připravené úkoly s přírodním zaměřením. Stavbu rostlin si připomněly při sázení afrikánů nebo rajčat do kelímků., skládaly mandaly z kamínků, šišek a ostatních přírodnin., poznávaly a určovaly keře, stromy a květiny okolo sebe., připomenuly si vývoj motýlků a včel – motaly kukly z vlny., při hře s barvou vykouzlily krásné papírové motýlky a jako pilné včelky sbíraly na louce korálkový nektar. S bylinkami se děti potkaly při vaření bylinkového čaje. Nejvíce si žádaly ten “kropáčkový”, a také bylinkovou vodu ochucenou mátou a směsí jarních květin. Úspěch měla i překážková dráha vyznačená šipkami, která zabrala celou boční část zahrady. Některé děti ji zdolaly i vícekrát. Závěrem nechybělo ani opékání špekáčků. A protože nám přálo krásné počasí, byla i účast dětí a rodičů veliká. Věříme, že se akce líbila a dostála tím svému názvu.
 
Krajščáková M.

Velikonoční tvoření

 

V týdnu od 19. března probíhaly na všech třídách Velikonoční dílničky. Rodiče s dětmi si mohli přijít namalovat kraslice a vytvořit něco pěkného na památku a na okrasu k blížícím se Velikonocům. Tuto příležitost využili také mnozí rodiče k odreagování, tvořivému odpočinku, popovídání s dalšími rodiči i paními učitelkami a v neposlední řadě k příjemně stráveným chvílím se svými dětmi. Za hojnou účast rodičů i dětí děkujeme a těšíme se na další společně strávené tvořivé chvilky.

K. Ježová

 

 


Kino- Ledové království

 

V pondělí 19. března jsme navštívili nově předělaný Kulturní dům a rozloučili jsme se s paní zimou pohádkou Ledové království. Pohádka sklidila u dětí veliký úspěch. Všichni s nadšením sledovali pohádku o tom, jak silná může být láska mezi sourozenci. Nejdůležitější je, nezapomínat na pouto mezi blízkými a pomáhat si.

K. Ježová

 

Kouzelnické představení

 

V úterý 27. února rozveselil děti pan kouzelník, se svým kouzelnickým vystoupením. Vystoupení bylo doprovázeno různými vtípky a dětem se moc líbilo, celou dobu jsme se všichni smáli. Pan kouzelník nás seznámil se svým stydlivým zvířecím kamarádem. Na závěr jsme se všichni společně s kouzelníkem naučili, jak provést jednoduché kouzlo s hůlkou, nebo jiným dlouhým rovným předmětem. Na oběd odcházely všechny děti s radostnou náladou.

K. Ježová

 

 


Karneval v MŠ

 

Čtvrtek 8. února byl pro celou školku slavnostním dnem. Už od rána se ve školce konal Karneval, na který se všechny děti moc těšily. Celá školka se oblékla do masek a slavnost mohla začít. Celé dopoledne provázel děti bohatý program. Děti si vyzkoušely různé soutěžní disciplíny, prošly se po molu, kde představily své masky kamarádům, zatancovaly při diskotéce a v neposlední řadě ochutnaly dobrůtky z hostiny, kterou pro děti připravili hodní rodiče. Tento slavnostní den si všichni moc užili a na lehátka odcházeli spokojení a s plnými bříšky.

K. Ježová
 


Mášenka a medvěd

 

V úterý 6. února zavítalo do třídy Včelky divadélko s pohádkou Mášenka a medvěd. Pohádka byla o velice smutném medvídkovi, kterého trápilo, že nemá kamarády. Tento medvídek se kamarády snažil najít. Ze začátku na to ale nešel správným způsobem a všichni mu utíkali a báli se ho. Na konci je našel v Mášence- hodné holčičce, kterou zachránil od zlé lišky a ježečkovi, který medvídka přivolal. Pohádka děti naučila, že je důležité si pomáhat, a že i když vztah mezi dvěma osobami ze začátku přátelsky nevypadá, přátelstvím se může stát, ale nelze vynutit. Děti se po celou dobu náramně bavily, pohádka se jim líbila. Bylo to vidět na jejich spokojených obličejích.

K. Ježová

 

 

„My děti rády plaveme,

do bazénu zajdeme.

Tělíčka si procvičíme,

zdraví si tím utužíme.“

… proto každé úterý v měsících říjen – leden, probíhaly lekce plavání dětí pod vedením zkušených instruktorů v Městské plovárně v Luhačovicích. Proběhlo celkem 12 lekcí, přičemž závěrečná lekce byla zároveň ukázkovou pro rodiče, kteří měli možnost se podívat, čemu všemu se děti naučily.

V úvodní lekci byly děti rozděleny podle výkonů do čtyř družstev. Svá družstva po zbytek kurzu poznávaly podle obrázků zvířat – kapříci, žabky, želvy a pulci. Jednotlivé lekce poté probíhaly v plaveckém  bazénu nebo v bazénech s menší hloubkou, vždy podle výkonnosti družstva.

Hlavním cílem celého kurzu bylo především snaha naučit děti nebát se vody, učit se základním plaveckým dovednostem, mít radost z dovádění ve vodě, otužování, ale také učit se základním hygienickým návykům. Na závěr můžeme říct, že celý kurz provázela dobrá nálada a děti si jej patřičně užily.

L. Válková

 



 

Canisterapie se záchranářským psem

 

V úterý 23. ledna navštívil naši školku záchranářský pes. Děti se při velice poučném vyprávění seznámily, jak takto vycvičený pes může pomáhat lidem v těžkých situacích. Naučili jsme se pejska nastrojit záchranářskou vestou a odstrojit, dozvěděli jsme se, jak se vesty při záchraně chytit. Učili jsme odbourat strach z pejska, který se nám snaží pomoci. Na závěr jsme vyzkoušeli základy canisterapie se psem a děti si mohly pejska pohladit, na což se nejvíce těšily.

K. Ježová


Příběh pana Tydýta

„Ahoj, já jsem Tydýt, chci si s vámi užít! I když jsem jiný a možná trochu divný..."

 

Tak zněla slova písničky, kterou jsme se s předškoláky naučili v rámci dvouhodinového vzdělávacího programu o panu Tydýtovi.

Tydýt je nová růžová plyšová hračka s podivným zjevem i jménem, kterou dostala k narozeninám hlavní hrdinka Amálka.  A protože si Amálka stále hrála pouze s Tydýtem, ostatní její hračky na něj žárlily, byly na Tydýta zlé, utekl smutný Tydýt na cestu do světa. Hračky ale uznaly, že své jednání přehnaly a vydaly se Tydýta hledat.  My jsme jim v tom hledání pomáhali. Vtaženi do příběhu jsme museli plnit několik úkolů.  Nakonec vše dobře dopadlo, pana Tydýta jsme společně našli, hračky se mu omluvily a všichni jsme spěchali zpět za Amálkou.

Program, pečlivě připravený Sdružením D z Olomouce, byl zaměřen na inkluzi, odlišnost, přijetí, kamarádství, toleranci a na vytváření pravých životních hodnot.  A aby
na tyto hodnoty děti nezapomněly, dostaly na památku připínací placky
s vyobrazeným Tydýtem a dokonce jednoho opravdového plyšového Tydýta, který na ně dohlíží ve třídě.

S. Pecháčková

 

,,Na zlatých řetázkoch“

Ještě před Vánocemi navštívily třídy předškoláků Muzeum jihovýchodní Moravy
ve Zlíně. Pro děti zde byl připraven vánoční program s tvořivou dílnou, který nesl název
,,Na zlatých řetázkoch“.

            Už samotné cestování vlakem nebo autobusem bylo pro mnohé velkým zážitkem. Následovala krátká procházka zlínským Svitem, kde děti obdivovaly vysoké baťovské budovy. A když jsme dorazili do muzea, ujala se nás milá paní, jež nás provázela výstavou slaměných ozdob Františka Zusky, na kterého si děti na chvilku zahrály. Seznámily se s jeho pracovním materiálem - stéblem obilí. Zjistily, že se stéblo snadno láme, tudíž s ním práce není vůbec snadná. Pro lepší manipulaci dostaly děti slámky plastové a vánoční ozdobu si vyzkoušely poskládat z nich. Potom jsme se přesunuli ke slaměnému betlému, kde si s námi naše průvodkyně zazpívala vánoční koledy a pozvala nás do dílničky.  Posadili jsme se ke stolům
a vyráběli další vánoční ozdoby, tentokrát z papírových proužků. Když jsme byli hotoví, prošli jsme si na závěr ještě výstavu Lega, ze které byly děti doslova ,,paf“. Mnoho z nich zde určitě nasbíralo hromadu inspirace do svých dopisů pro Ježíška.

Pro děti to byl výlet velice pestrý, různorodý a věřím, že je alespoň trošku obohatil
a budou na něj rády vzpomínat. 

S. Pecháčková

 

Zábavná Show

 

Ve čtvrtek 7. prosince čekalo na všechny děti zábavné dopoledne. Do školky přijeli 2 klauni se svými kouzly a žonglér s míčky. Děti kouzlily společně s klauny, a i díky tomu se všechna kouzla povedla. Na konci představení nás seznámili s žonglérem, který nám ukázal jak se žongluje a točí míčem na prstu. Točení na prstu si děti mohly po jednom vyzkoušet. Celé představení se dětem moc líbilo a bylo pro nás zpestřením pěkného dopoledne. K. Ježová

Mikulášská nadílka v MŠ

 

Jako každým rokem navštívil mateřskou školu Mikuláš s čertem a andělem. Děti již od rána netrpělivě čekaly, zvláště ty nejmenší a ty, které trošku zlobily. Všichni se těšili, jestli jim Mikuláš něco přinese za to, jak byli hodní. Zlobivci se báli, že nic nedostanou. Nakonec Mikuláš všechny děti pochválil jak byly hodné, trošičku pohrozil zlobivcům, kteří slíbili, že už zlobit nebudou. Všechno dobře dopadlo, čert si nikoho v pytli neodnesl a Mikuláš všem dětem nechal společně s andílkem balíčky s krásnými dárky. K. Ježová

Kašpárkovy pohádky

 

Ve středu 29. listopadu navštívil školku Kašpárek se svou pohádkovou brašnou. Spolu s Kašpárkem jsme se vydali do země pohádek, kde jsme potkali vlka z pohádky, krále města, ve kterém se chodilo neustále pozpátku, a rozmazlenou princeznu, která se chtěla vdávat. Kašpárkovi jsme pomohli vysvobodit z chaloupky na kuří nožce Malého prince, kterého zaklela zlá ježibaba. Malý princ se oženil s princeznou a všechno dobře dopadlo. Dětem se pohádka moc líbila a naučily se, že dobro vždy zvítězí nad zlem. Proto je lepší konat dobro než zlo, které se nám vymstí. K. Ježová

 

 

Exkurze do pekárny

V rámci programu Ekoškola se několikrát za školní rok schází ekotým, jehož členy jsou také zástupci z řad rodičů, kteří mají mimo jiné velkou snahu podílet se na chodu naší školky.
A právě na druhou schůzku ekotýmu přišla maminka Petra Tomancová s návrhem, že by byla ochotná zařídit exkurzi do místní pekárny. A tak se i stalo. Paní Tomancová nám domluvila termín a všechny třídy předškoláků (Broučci, Žabky, Myšky) a třída Šnečci, jakožto třída zapojená do programu Ekoškola, vyrazily 16.11.2017 na návštěvu pekárny paní Elšíkové. Děti zde dostaly možnost připravit si zdravou variantu perníčků, zároveň si zopakovaly rozdíl mezi surovinou a potravinou a upečené perníčky si navíc mohly odnést do školky, kde si
na nich pochutnaly. Tímto bych chtěla ještě jednou poděkovat všem, co se na organizaci exkurze podíleli.

S. Pecháčková

Planetárium v MŠ

 

Ve čtvrtek 9. listopadu navštívilo naši mateřskou školu planetárium. Malé děti s údivem pozorovaly, jak je kopule veliká. Všichni se na planetárium moc těšili, někteří se trošku báli, co je vlastně čeká. Promítání probíhalo po malých skupinkách. Malým dětem byla promítána pohádka o krtku Platonovi, který zjišťuje, jak funguje noc a den, těm větším film zaměřený více na vesmír. Filmy se dětem velice líbily a byly pro děti velice poučné, dozvěděly se spoustu nových informací. Velikým zážitkem bylo, že se promítalo nad námi, tudíž všichni krásně viděli a mohli si užívat příběhu. Planetárium bylo pro děti velikým zpestřením celého dne.

 

 

V pátek 6. října naši mateřskou školu navštívily studentky zubního lékařství se zajímavou a hezky připravenou přednáškou. Seznámily děti, jak správně pečovat o svůj chrup již od nejútlejšího dětství. Vysvětlily dětem, jak vzniká zubní kaz a motivovaly je k důkladnému čištění zubů. Dozvěděly se taky, jak se zuby nazývají, jaký je rozdíl mezi mléčným a trvalým chrupem, kolik zubů máme, jaký je pro ně nejvhodnější kartáček a jakým způsobem si zuby čistit. Co zubům prospívá a co škodí. Klíčovou pasáží celé výuky byl individuální mechanický nácvik správného čištění.
I. Sláčíková
 
 
 
 

 

Potraviny známe, nejenom k jídlu je máme

O tom, že potraviny máme nejenom k jídlu, se přesvědčili děti a jejich rodiče na školní zahradě MŠ. Ve středu 18. 10. 2017 se konala podzimní akce, jejímž záměrem bylo hravou formou předat dětem nové poznatky o jídle a potravinách a propojit je s netradičními možnostmi jejich využití. Tematicky se akce pojila také s projektem EKO-škola, do kterého se naše mateřská škola zapojila. Úkoly na jednotlivých stanovištích tak přispěly k tomu, aby především děti získaly nové a netradiční zkušenosti s potravinami. Děti za pomoci rodičů statečně zvládly všechny úkoly a získaly tak barevné jablíčko. Celá podzimní akce byla provázená dobrou náladou. Závěrečné opékání špekáčků pak potěšilo naše bříška a spokojeně jsme mohli odcházet domů. Všem zúčastněným moc děkujeme. 

L. Válková

Pojďme si udělat smoothie!!!

Pokud jste právě tuto větu zaslechli doma od svého dítěte nebo pokud ještě do dnešních dnů bádáte nad podobně znějícím výrazem, se kterým dítko přišlo ze školky, a stále nevíte, co po vás vlastně chce, případně netušíte, cože jsme to vlastně v MŠ ,,vařili“, přicházím s rozluštěním oné záhady. Ve školce jdeme s dobou a v rámci vzdělávacího programu zaměřeného na téma Jídlo jsme si s předškoláky připravovali moderní SMOOTHIE. (A ne nějaký obyčejný ovocný nebo zeleninový koktejl, jak by se dalo asi také říct. J)

Program byl asi hodinový a postupně se ho zúčastnily všechny třídy předškoláků – Žabky, Broučci a Myšky. Děti si na úvod připomněly písničky, ve kterých se zpívá o zahrádce, potom třídily plodiny podle doby jejich sklizně. Podzimní plodiny tam byly opravdové, ostatní jen na obrázku. Děti měly za úkol přijít na to – proč? A tak se nám otevřelo povídání o sezónních plodinách. A když už bylo povídání dost, vyzkoušely si děti samy připravit již výše zmíněné smoothie. Jedno bylo ovocné a druhé zeleninové. Krájelo se, mixovalo, ochutnávalo… Zpětnou vazbu jsme dostali hned. Zážitek z chuti šel na dětech hezky přečíst. U některých byl nejspíš hodně výrazný. J To už se jich ale raději zeptejte sami!

S. Pecháčková

 

Divadélko v MŠ

 

 Ve středu 4. října navštívilo naši školku divadélko s pohádkami O Červené Karkulce a O perníkové chaloupce. Obě pohádky, ač dětem tak známé, byly velice napínavé a zvláště pro naše nejmenší poučné. Zapojení dětí do divadelního představení bylo veliké zpestření a dokázalo si udržet dětskou pozornost. I proto se dětem pohádky tolik líbily. Děti se z obou pohádek naučily, že není správné věřit cizím lidem a naopak je potřeba poslouchat rodiče, kteří to s námi vždy myslí nejlépe. 

K. Ježová